Karma Mobil och My Beat har en liknande målgrupp och erbjuder liknande produkter och tjänster. Dessutom använder båda bolagen samma nätoperatör, vilket ger kunderna likvärdig kvalitet på uppkopplingen i sina abonnemang. Genom att integrera de två bolagen och driva kundmassan i gemensamma system och med gemensamma resurser tror styrelsen på My Beat AB att de kan uppnå en bättre affär, ett starkare erbjudande och förbättrade möjligheter för ytterligare tillväxt.
Styrelseordförande i My Beat AB, Olav Kalve kommentarer:
”My Beat är väldigt glada för att vi kommit till enighet med ägarna av Karma Mobil AB om detta uppköp. Mobiltelefonverksamheten är ett volym- och kompetensspel. Konkurrensen är stor, förändringarna i teknik och produktutbud sker i hög takt och volymen är avgörande för lönsamheten. Efter detta förvärv stärks My Beat inom alla dessa områden.”
Hur påverkar detta kunderna?
Eftersom både Karma mobil och MyBeat har samma mobilnät innebär bytet ingen teknisk förändring för deras kunder, och från Karma Mobils sida hoppas man att fokuset på en kunnig och trevlig kundtjänst även i fortsättningen kommer prioriteras.